Hayata Dair Herşey
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaForum KingLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Leon
Administrator
Administrator
Leon


Erkek
Mesaj Sayısı : 1083
Yaş : 30
Nerden : İstanbul/Maçka
Rep :
Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme Right_bar_bleue

Ruh Hali : Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme Soguk10
Takım : Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme 1446
Kayıt tarihi : 07/04/08

Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme Empty
MesajKonu: Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme   Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme I_icon_minitimePerş. Ağus. 07, 2008 2:03 pm

Eğitim rasgele oluşan bir faaliyet değildir. Eğitsel faaliyetlerin belli bir amacı vardır ve bu bağlamda planlı bir olgudur. Eğitimin planlı yapısının bir uzantısı Eğitimde Mesuliyet (accountability) kavramını gerektirir. Bu sebepden dolayı bu iki konunun aynı boyutlarda ele alınması gerekir. Ayrıca eğitimin amaçları doğrultusunda gelişip gelişmediğini anlamak için Eğitsel Ölçme ve Eğitsel Değerlendirme faaliyetleri eğitim yapısının bir parçasını oluşturur. Plan - Mesuliyet - Ölçme*Değerlendirme birbirlerin tamamlayan ve mana kazandıran üç kavramdır. Plan olmadan mesuliyetler dayanaksız kalmakda, ölçme değerlendirme ise neyin, kimin ve nasıl üzerine tanımlanacağını bu kavramlar sayesinde belirler.

Eğitim Mesuliyeti eğitimde yeniden yapılandırma taraftarlarının üstünde durduğu en önemli konu olarak geçerliliğini devam ettirmektedir. Eğitim Mesuliyeti eğitimin bütün faaliyetlerini kapsamaktadır. Eğitim faaliyetlerinde etkisi olan birimlerin hangi amaç doğrultusunda sorumlu ve etkili olduğu tam olarak belirlenmesini içerir. Buna en güzel örnek okul tuvaletlerinde yaşanmaktadır. Tuvalet temizliğinde ortaya çıkan bir aksama için sorumluluk şeması olarak gerçekleşmektedir.

Ölçme ve değerlendirme birbiriyle ilişkili ve çok boyutlu kavramlardır. Eğitsel değerlendirme Türkiyede dar anlamı olan öğrencinin öğrenme seviyesi olarak algılanmaktadır. Geniş anlamıyla eğitsel değerlendirme eğitimin bütününü kapsamaktadır. Eğitsel Değerlendirme diğer karar verme mekanızmalarında olduğu gibi kalite kontrolü geçerlidir. Eğitsel değerlendirmemin kalite kontrolu eğitsel geçerlilik ve eğitsel güvenirlik (soru analizi, ..) yapıları için sunulan kanıtlarla sağlanmaktadır. Milli eğitim içinde en yaygın ölçme değerlendirme metodu olarak istatistiksel değerlendirme metodlar gurubu kullanılmaktadır. Türk eğitim kurumlarında Klasik Ölçme Teorisi çok yaygın olarak kullanılmaktadır. Öğrenci davranıslarını test kitapçığı bağlamında daha güvenilir olarak modelleyen Soru Cevap Teorisi üniversite seçme sınavında değerlendirmelerinde kullanılmaya çalışılmaktadır. Günümüzün en gelişmiş istatistiksel metodu olan Bireysel Test sistemi uygulamaları Türkiye de bulunmamaktadır.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.forumking.all-up.com
 
Mesuliyet ve Ölçme-Değerlendirme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Hayata Dair Herşey :: Eğitim & Öğretim :: Eğitim Genel-
Buraya geçin: